دستورالعمل بیمارستانی برای مراقبت از COVID-19  و دیابت منتشر شد

15ژوئن 2020 - دستورالعملی برای کمک به متخصصان مراقبت های بهداشتی در بیمارستانها برای مدیریت بهتر مبتلایان به دیابت که به دلیل COVID-19 در بیمارستان بستری شده اند، منتشر شد.

این بیماری همه گیر، چالش های جدیدی را برای کارکنان بیمارستان ها بمنظور مراقبت از افراد دیابتی( نوع 1 یا نوع 2) مبتلا به کووید-19 ایجاد کرده است.آمار نشان داده است که 25 تا 34 درصد از جمعیت بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه(ICU) و بخشهای غیر ازICU تحت مراقبت قرار گرفته اند، به مدیریت مناسب گلایسمی نیاز دارند.

یکی از اصلی ترین چالش ها این است که نیازهای دارویی افراد مبتلا به دیابت وابسته به انسولین وCOVID-19  می تواند به طور روزانه،- اگر نه به صورت ساعتی-، متفاوت باشد.

گزارشات متخصصان بهداشت و درمان نشان می دهد که دوز انسولین زیر جلدی و انسولین داخل وریدی(IV)  مورد نیاز این افراد می تواند از بسیار کم تا بسیار زیاد، در روزها و حتی ساعات مختلف، تغییر کند.

بعلاوه ، كسانی كه به دلیل COVID-19 در بیمارستان بستری شده و آسیب حاد كلیوی دارند، ممكن است به ویژه نسبت به انسولین و هیپوگلایسمی حساس باشند.

دکتر Mary T Korytkowski، نویسنده اصلی این مقاله از دانشکده پزشکی دانشگاه Pittsburgh، گفت: این نسخه ی راهنما به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای مراقبت از بیماران مبتلا به  COVID-19  بستری در بیمارستانکه دارای سابقه قبلی دیابت بوده یا در هنگام بستری در بیمارستان دارای قند خون بالایی بودند، کمک می کند. این گروه از کادر درمانی در معرض خطر ابتلا بهCOVID-19  هستند، و در حالی که مدیریت گلایسمی در بیمارستان، نتایج بیماران را بهبود می بخشد، اما تماس مستقیم با این بیماران، مدت زمان قرار گرفتن کادر درمانی را در معرض ویروس کرونا 2 و خطر ابتلای آنها به بیماری COVID-19 را افزایش می دهد.

هم اکنون، مطالعات زیادی برای بررسی بهترین راهکارهای درمانی بمنظور کسب بهترین نتایج دیابت در بین مبتلایان به COVID-19 در حال انجام است.

با این حال، اکنون توصیه می شود که متخصصان مراقبت های بهداشتی، مدت زمان تماس مستقیم خود با افراد مبتلا به دیابت که ابتلای آنها به COVID-19 تایید شده است، را محدود کنند.

پیشنهادات فعلی شامل به حداقل رساندن استفاده از تزریق انسولین IV در مبتلایان به نوع شدید بیماری کووید-19، و استفاده از دستگاههای کنترل مداوم قند خون از راه دور (CGM) برای به حداقل رساندن زمان صرف شده در ارتباط مستقیم با بیمار و تجدید نظر در استفاده از درمانهای کاهنده ی قند خون غیرانسولینی است.

علاوه بر این، از بیمارستانها خواسته شده است که افراد مبتلا به دیابت را ترغیب کنند تا بیشتر در آموزش خودمدیریتی شرکت کنند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/june/hospital-guidance-for-covid-19-and-diabetes-care-are-published.html